Să scriu, să nu scriu…

Cum aş putea oare să scriu cînd muntele mă tot cheamă la el să-i simt inima bătînd, să-i simt sîngele albastru curgînd în rîuri învolburate şi izvoare cristaline, coborîndu-i pe picioarele îmbrăcate de muşchi verde şi ici-colo pătate de ciuperci răsărite ca nişte aluniţe pe o piele catifelată? Cum aş putea oare să scriu cînd am intrat în joaca asta de-a v-aţi ascunselea cu vîntul care, nu ştiu cum face, dar mă găseşte şi cînd sînt pitit după un stejar vînjos la rădăcina căruia răsare timid un hrib, şi cînd abia mi se mai zăreşte pălăria printre ferigile uriaşe care-au crescut nestingherite într-un luminiş apărut de nicăieri într-un desiş aproape impenetrabil de brazi? Cum aş putea oare să scriu cînd dimineţile trebuie să ies să-mi scald tălpile în roua abundentă din iarba moale ca un nor din bumbac şi să privesc mingea aceea care apare pe cer, mai întîi ca un ochi care mijeşte şi mai apoi ca o lămîie perfect rotundă, aducînd, odată cu adierea de la răsărit, şi parfum de flori de cîmp şi de iarbă uscată dinspre fîneţele de pe dealuri? Cum aş putea cînd ape repezi cîntă ademenitor şi mă hipnotizează cînd privesc în limpezimea lor la păstrăvii care săgetează apele strălucind în bătaia soarelui?

Mă întreb toate astea şi mă aşez pe limba unei coline şi privesc spre cerul pe care nişte ulii, parcă luînd lecţii de zbor, coboară în cercuri ameţitoare şi se înalţă înapoi peste vîrfurile brazilor ce străpung ca nişte suliţe norii pufoşi îmbătaţi de mirosul de vară. Îmbătat la rîndu-mi, las vara să-mi curgă prin vene, mirosu-i să mă invadeze şi, tulburat de-o asemenea frumuseţe, adorm gîndindu-mă cum aş putea oare scrie despre toate astea… summerish

2 gânduri despre „Să scriu, să nu scriu…

  1. Cum ai putea să scrii?
    Ai făcut-o deja chiar foarte bine aș spune, îmi place foarte mult densitatea de figuri de stil, nu am mai citit de mult pe cineva care scrie încă așa dar și bine.
    Lecturat cu plăcere, ține-o tot așa

Lasă un răspuns

