Abandon

Bineînţeles că de mine n-ai să asculţi. În lipsa mea, orgoliul ţi-a crescut ca un cozonac bine dospit, iar acum cuvintele mele ar fi de prisos. Aşa că e inutil să le arunc – formulate cu blîndeţe, cum numai eu ştiu – în vîltoarea asta în care-ţi petreci zile şi nopţi printre oameni importanţi între care tu nu contezi deloc sau, în cel mai bun caz, contezi cel mai puţin. Dar eu am să tac, căci te-ai obişnuit să-ţi vorbeşti în oglindă de parcă ai vorbi cu altcineva. Sper să ai un cîştig din treaba asta sau măcar să ştii ce să-ţi spui. Sau, dacă nu, măcar să ştii ce să-ţi răspunzi. De bună seamă că pînă acum ţi-ai vorbit în dodii. Aştept ca mintea-ţi, de acolo de unde rătăceşte, să-ţi vină înapoi la cap, pînă cînd acesta n-o să-nceapă să-ţi putrezească ca al unui peşte mort, ai cărui ochi fierţi de soare s-au fixat asupra nadei care i-a adus numaidecît pieirea. Indiferent de mirosurile pestilenţiale din jur, te rog să nu uiţi să clipeşti, căci altă dovadă a fiinţării tale nu mai există. Păstrează-ţi măcar văzul dacă de auz ai crezut de cuviinţă să te lipseşti. Dă-ţi jos ochelarii pentru miopia ta închipuită şi uită-te mai departe de ceea ce vezi în jurul tău. Tot nu vezi nimic? Pe bîjbîite atunci. Dibuieşte inimile care bat de-adevăratelea şi ascultă-le cu atingerea degetelor. Ai să simţi văpăi de viaţă, ai să simţi un foc care poate mistui Iadul în care trăieşti şi, din cenuşa rămasă, ca o pasăre Phoenix, vei putea să te naşti din nou. Desigur, cicatricele n-o să se vindece pe deplin, iar de zburat s-ar putea să nu mai poţi zbura niciodată. Vei fi pentru sufletul tău o rană deschisă, iar sufletul tău va fi pentru tine vocea interioară pe care o vei auzi atunci cînd, ca să te fereşti de celelalte voci, te vei preface că nu le auzi. Dar eu oricum am să tac.

Lasă un răspuns

