Amintiri din bancă

Am avut astăzi o restanţă. Cum erau doar trei studenţi într-un amfiteatru de aproximativ 200 de locuri, am avut posibilitatea (şi de timp, şi de spaţiu) de a mă plimba printre bănci şi de a citi ce, ani de-a rîndul, diverse generaţii de tineri au lăsat înscris pe lemnul care le-a sprijint cîndva coatele şi unora şi capetele. Pentru că unele înscrisuri erau prea lungi (pesemne note de curs), iar altele puţin lizibile, le redau mai jos pe cele pe care-am apucat să mi le notez din primul rînd de la fereastră.

În prima bancă a poposit o filosoafă sau filosof: „Love has nothing to do with happiness”. Apoi două ameninţări (?) cu moartea (?): „Mârţu [semnul crucii]” şi „Blumi [semnul crucii]”. Mai încolo, în coadă cu o inimă străpunsă de-o săgeată stătea scris „Plictiseală”. Apoi un dialog: „I miss highschool!” şi „I totally feel you”. Într-una din bănci cineva a ţinut să-şi imprime fericirea pe lemn: „I’m going to America!!!”. Mai încolo un agramat sau, bănuiesc eu, o agramată: „Culcăte! Urâtule!”. Mama ei de cratimă! Altcineva avertizează: „Nu veniţi la Jurnalism! Cheltuiţi ani şi bani degeaba!”. Declaraţii de dragoste în italiană: „Te amo!”. Altcuiva îi arde de jurnalism cetăţenesc şi-şi scrijeleşte pasiunile care-l mistuie: „Jurnalism 2.0”. Careva sigur a ascultat muzică pe-aici: „One day, baby / We’ll be old…”. „Fuck school”. După celebra replică o dăm din nou pe filosofie: „Nici să nu iubeşti, nici să nu urăşti (Schopenhauer)”. Plictiseală la examen şi constatări stranii: „Nu ştiu nimic şi totuşi ştiu”. Apoi din seria de întrebări care nu se pun niciodată profesorului, dar se scriu pe bănci – „Mai ai de mîncat kkt?”. Unii au ajuns la dipserare: „Putrezim în facultate!”. Alţii plîng după mami: „Vreau acasă!”. Resemnare: „Same shit, different day.”

La următoarea restanţă am să-mi fac timp şi pentru al doilea rînd de bănci.

8 gânduri despre „Amintiri din bancă

  1. Am facut si eu pentru Cuzanet o tableta cu aceeasi tema, „mesajele de pe bancile din P1”, insa n-a fost postata. Dar a fost amuzant sa citesc din tot amfiteatrul si sa fac un rezumat, cu tot cu poze. 😀

  2. Eu imi amintesc ca primul lucru pe care l-am citit pe o banca din P1, cand eram in anul I (a doua zi de facultate chiar): „Mama cati copii mai ai, la jurnalism sa nu-i mai dai!!!”…va dati seama cat era de incurajator pentru mine, care eram plina de atatea sperante 🙂

      1. Parca era facut sa ma asez ori in locul acela, ori pe langa si ma gandeam ce-o fi patind acel student, cine si ce i-o fi facut de a ajuns sa-si scrie suferinta acolo…suna ca un blestem :))))

  3. În P1 am cele mai amuzante amintiri. Bine, vorbeşte absolventa de Litere din mine acum, abia în momentul ăsta mi se par de-a dreptul amuzante :))) Am avut examene în timpul cărora rîdeam cu lacrimi de „notiţele” de pe bănci. Şi, la fel ca Hrăniciuc Roxana, mulţi ne-am putea cere drepturile de autor..

Lasă un răspuns

