Pentru o zi a poeziei

Astăzi, 21 martie, e Ziua Mondială a Poeziei (UNESCO). Dacă iubiţi poezia mai mult decît statusurile de pe Facebook sau ciripelile de pe Twitter, luaţi un volum de poezii pe care-l aveţi la îndemînă, deschideţi-l la pagina 21 şi transcrieţi de-acolo o strofă!

Lăsaţi-mi strofa la comentarii şi recompunem împreună un poem… digital! Încep eu:

„But our love it was stronger by far than the love
Of those who were older than we —
Of many far wiser than we —
And neither the angels in heaven above,
Nor the demons down under the sea,
Can ever dissever my soul from the soul
Of the beautiful Annabel Lee”

(Edgar Allan Poe, Annabel Lee)

PS: puteţi să vă invitaţi şi prietenii să participe! Vorba englezului, „the more, the merrier”!

12 gânduri despre „Pentru o zi a poeziei

  1. „în seara cînd tu umfli cozonacii
    o să mă vîr pe horn ca să-ţi ling cracii
    pudraţi cu zahăr candel şi fistic
    şi-o să-ţi extrag stafida din buric”

    (Mircea Dinescu, Crăciun)

  2. După spectacolul de la circ,
    mi-am dat seama cît de greu e să organizezi haosul
    şi aproape imposibil să-i găseşti un nume.

    (Traian T. Coşovei, din vol. Jurnalul morilor de vînt)

  3. „Un orizont pierdut, cu buze roşii
    sărută-n creştet noaptea pe hotare
    Cocoarele revin din depărtare
    şi mor în primăvară ofticoşii…”
    (Primavara,Nichita stanescu)

  4. dulcegăria, manifestată prin exces de hi hi hi, sufleţel
    mi, mi, mi, pusy, ursuleţ, ciorbiţă… ca orice zăhărel
    te amăgeşte cu noi diminutive prinse în al iubirii buchet
    până-ntr-o zi, când aflaţi că relaţia suferă de diabet
    (Ivcelnaiv-B.T.E. Boli cu transmitere emotionala)

  5. Am divortat realitate,
    Bugetul tau a fost prea mic
    La fel si coeficientul meu de normalitate
    Acum platesc tribut sublimului Nimic!

    PS: Am incercat:)!Sa-mi fie cu iertare daca este ostentativ!Contributie pentru poemul digital

  6. „M-am ridicat, am deschis geamul
    și m-am aruncat în noapte
    ca un avion de hîrtie micuț
    care coboară în cercuri,
    scăpat din mînă de un copil
    de la etajul trei.”

    (Dmitri Miticov – Avionul)

  7. „“Cineva trebuia să le dea o lecție celor care nu cred în crime perfecte”, îi spunea Best Sailor Moirei
    Louisa Brannigan nu putea trece cu vederea dispariția misterioasă a unui porc.
    Nu departe de piață unde poeții obișnuiesc să își strige disperarea pe mai multe voci, detectivul Nindsay Boxer și Women’s Murder Club investigau cîteva morți inexplicabile la un spital din San Francisco, încercuit de briza oceanului.
    ”Uneori n-e foarte dor de București, de strada Alexandru Donici, colț cu Vasile Lascăr, unde aveam o iubită superbă, care m-a părăsit de-ndată ce m-am căsătorit cu altă iubită superbă”, își rememora Best Sailor, în tăcere, eșecurile lui spendide.
    Peste drum, Galaxia Iubitelor de Fum și Piele deveneau un cîmp de luptă înflorit luat în stăpînire de puterile întunecate ale lui Jacen Solo.”
    (Iulian Tănase – Cucamonga)

  8. „De mult negru mă albisem
    De mult soare mă-nnoptasem
    De mult viu mă mult murisem
    Din visare mă aflasem
    Vino tu cu tine toată
    Ca să-ntruchipăm o roată
    Vino tu fără de tine
    Ca să fiu cu mine, mine
    O răsai, răsai, răsai
    Pe infernul meu, un rai
    O rămâi, rămâi, rămâi
    Palma bate-mi-o în cui
    Pe crucea de carne
    Când lumea adoarme.”
    (Marin Sorescu, Dezâmblânzirea)

  9. Si deodata-n jurul meu, natura
    se facu un cerc, de-a-dura,
    când mai larg, când mai aproape,
    ca o stringere de ape.
    Si privirea-n sus tisni,
    curcubeu taiat în doua,
    si auzul o-ntilni
    tocmai lângă ciorcarlii. (Nichita Stănescu- Leoaică tânără, iubirea)

Lasă un răspuns

