Pe Facebook, iepureşte

De mai bine de o lună, mi-am suspendat contul personal de Facebook. De data asta, „de mai bine” nu se referă doar la faptul obiectiv că deja a trecut o lună, ci mai ales la bucuria că deja a trecut o lună fără să mă surprind hoinărind fără grabă şi fără scop printre oameni, locuri şi fotografii despre care nici măcar nu mai ştiam şi nici acum nu ştiu cît sînt sau au fost de reali şi reale.

Ce-i drept, decizia de a lăsa deoparte (cel puţin o vreme) aventurile de pe Facebook s-a suprapus cu o perioadă încărcată, în care, după ore continue de muncă (în principiu, citit, corectat şi evaluat proiecte studenţeşti), am zis că mai bine aş găsi altă formulă de relaxare decît hălăduitul virtual printre prieteni la fel de virtuali. În loc de Facebook, Face a book!, mi-am zis, aşa că am început, lejer, cu Toate bufniţele lui Filip Florian, lăsîndu-mă purtat cînd înapoi în copilărie, cînd proiectat într-un viitor incert. Dar n-am să fac aici o recenzie a romanului ăstuia şi nici a celui ce i-a urmat şi pe care încă nu l-am terminat, adică Stăpînul inelelor, al lui Tolkien, fiind aproape abia de capătul primului volum.

Voiam, de fapt, să vă povestesc, pe scurt – că deja v-am răpit şi din timpul real sau virtual – de TimeRabbit, o aplicaţie Windows creată de Breakpoint Software Development, pentru a vă monitoriza (voi vouă înşivă, dacă doriţi, nu de către altcineva!) timpul petrecut pe Facebook. Măsurătorile se pot face zilnic, săptămînal sau lunar, iar rezultatele obţinute pot să vă dea de gîndit sau nu. De exemplu, americanii cică ar petrece, în medie, vreo şapte oră pe lună, răsfoind printre intimităţile făcute publice de către prieteni, colegi de serviciu, şcoală, şefi, cunoştinţe etc. sau alte asemenea. Eu n-aş putea spune cam cît timp petrec pe Facebook pentru că, aşa cum vă înştiinţasem, am renunţat la el pentru o vreme (nedefinită).

timerabbit

Dar voi, dacă încă-l folosiţi, aţi putea încerca exerciţiul ăsta, măcar de dragul exerciţiului, nu pentru a lua cine ştie ce măsuri drastice privind virtualitatea voastră. Aplicaţia poate fi downloadată de aici, fiind compatibilă cu majoritatea browserelor (Explorer, Firefox, Chrome), şi funcţionează astfel: cînd accesezi contul de Facebook, se activează un fel de cronometru care se întrerupe de fiecare dată în maxim cinci secunde după ce ai părăsit pagina, detecînd, de asemenea, şi perioadele cînd sînteţi „idle”. Pe locuri, fiţi gata, start!

Text inspirat de Mashable.

2 gânduri despre „Pe Facebook, iepureşte

Lasă un răspuns

