Leapşă ca la carte

Trei luni să fie de-acum – în realitate, eu îmi amintesc şi ziua cu foarte mare precizie, dar n-aş vrea să vă plictisesc cu detalii personale – de cînd mi-am cuprins obrajii într-o carte deschisă. Am inspirat atît de adînc încît mirosul cărţii abia cumpărate (de altfel, un chilipir!) – de tipăritură proaspătă – a pătruns atît de puternic înlăuntrul meu încît chiar aş putea spune că a funcţionat ca un drog. De atunci şi pînă acum am citit şi recitit cărţi care fie îmi plăcuseră, fie mă lăsaseră cu regretul de a nu le fi parcurs la vremea lor. Şi cum s-a întîmplat ca multe dintre lecturile recente să fie jurnale, unde le repentir e aproape o dimensiune a abordării, mi-am propus exerciţiul invers, al omorîrii regretelor cît mai sînt încă în viaţă, adică cît mai sînt încă tînăr. Sînteţi invitaţii mei să-mi sugeraţi lecturi pe care, în raport cu voi înşivă, le consideraţi, esenţiale. Ca să prindeţi curaj, îi invit întîi să se recomande (şi să-mi recomande) pe cîţiva despre care cred că nu mă vor refuza: Zăvoi, din Cinematecă, Laura, de Pe culmile conştientizării, Lupu, de Pe drum, şi cineva din Abisuri. Pînă la urmă, s-ar putea, din toată această afacere, să rezulte un cîştig pentru toată lumea.

Comments
6 Responses to “Leapşă ca la carte”
  1. Tratat despre lucrul bine făcut. E a polonezului Tadeusz Kotarbinski.

  2. Woody spune:

    Desi nu am fost invitata in mod special – sau tocmai de aceea – profit de ocazie sa raspund 🙂

    Nu as vorbi de lecturi esentiale in sine – concept prea vag si generos – ci de de acele carti care devin esentiale raporate la varsta la care le citesti. Si aici trebuie sa mentionez ca, din punctul meu de vedere, daca varsta optima a trecut, citite mai tarziu, aceste lecturi nu vor mai avea acelasi impact.

    Copilaria – nu dau cifre, fiecare este atat de copil pe cat se simte – indiscutabil, „Ciresarii” lui Constantin Chirita

    Adolescenta – romane de capa si spada, tot ce e scris de Alexandre Dumas, Paul Feval, Michel Zevaco & Co. Daca ar fi sa desemnez un „castigator” – grea misie – atunci ar fi „Cocosatul” lui Feval

    Maturitatea, atata cata este ea: „Magicianul” – John Fowles, „Shalimar clovnul” – Salman Rushdie, „Vanatorii de zmeie” – Khaled Hosseini, „Ratacirile fetei nesabuite” – Llosa.

    Batranete – sa ajungem noi pana acolo 🙂

    • Adi Hazaparu spune:

      Woo, se pare că ne-am maturizat diferit 🙂 şi abia aştept să citesc din cărţile sugerate de tine acolo!

    • cipanu spune:

      Din punctul meu de vedere astea de la „maturitate” ar merge mult mai bine la „adolescenta”, iar pentru cei trecuti de 25-30 recomand Knulp, Demian si Lupul de stepa – Hesse, Maestrul si Margareta – Bulgakov, Viata pe un peron – Paler si toata proza lui Eminescu.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Acest articol este un raspuns la intrebarea lansata aici. […]



Lasă un răspuns

