Pluralul prostiei

Cîte „mingii” conţine setul?

De parcă nu erau de-ajuns toate greşelile de gramatică şi de vocabular, constat că din ce în ce mai des lumea gafează şi atunci cînd vine vorba de pluralul substantivelor. Zilele trecute, într-o reclamă la televizor am văzut substantivul hangiu folosit articulat cu forma hangii în loc de hangiii, cu trei de i, cum ar fi fost şi corect. În Evenimentul zilei, am dat peste una şi mai şi, într-un titlu: „România, locul întâi în topul ţărilor cu fraude din baniii europeni”. Mai demult, pe vremea cînd încă aveam cablu TV (şi la care am renunţat fără regrete), Antena 3 mă delectase cu un celebrii, în loc de celebri. La şcoală, o studentă probabil admiratoare a Elenei Băsescu, mi-a scris despre romanuri în loc de romane. Ieri, într-un newsletter al magazinului Lidl, cireaşa de pe tort: mingii în loc de mingi.

Şi-uite aşa mi-am adus aminte de-o păţanie mai veche despre o mamă care, cu o mînă în părul în codiţe al odraslei, îi explica acesteia pluralul substantivelor: o minge, două mingii, trei mingiii, patru mingiiii şi tot aşa. Nu ştiu pînă la cîte mingi au ajuns cu exemplificarea, dar la un moment dat am auzit un aaaaaaa lung din partea fetei, semn că fie n-a mai suportat durerea, fie a trecut la studiul pluralului pentru cuvintele încheiate în vocala menţionată.

Pa şi succesuri!

Lasă un răspuns

