Jurnalul unui naufragiat în România (XVIII)

Cred că o să mi se lungească arătătorul mîinii drepte de la atîta scroll. Pe Facebook noutăţile curg mai ceva ca la televizor, toată lumea comentează în fel şi chip situaţia politică din ţară. Recunosc, deşi îmi displace total politica, am încercat, civic vorbind, să mă implic, însă n-am rezistat prea mult în faţa valurilor de opinii atît de polarizate, în faţa schismelor pe care felul ăsta (nu ştiu dacă neapărat românesc, dar cu siguranţă) sălbatic de a face politică le-a produs chiar şi în interiorul familiilor. Aşa că am plecat în concediu, tocmai cînd dezbaterea era în toi. Degeaba, nici acolo n-am scăpat de furii anti-băsiste, epitete care mai de care mai colorate şi discursuri pătimaşe à la Antena 3. Deunăzi, deşi mi-am promis că evit cu orice preţ discuţiile de acest gen, m-am trezit polemizînd cu taică-miu pe teme politice: el o dădea cu pensiile înainte, deşi încă nu s-a pensionat, eu cu plagiatul, aşa că nu ne-am înţeles. Tacit, am decis să înecăm „bătălia” într-un pahar de vin, sub via din grădină. Era evident că eu n-aveam să-i schimb lui părerea şi nici el pe-a mea şi am ajuns la concluzia că, indiferent de rezultatul de duminică, ceea ce ne dorim amîndoi e să trăim bine. Deşi, ca să trăieşti bine în ţara asta, trebuie să furi, să minţi, să şantajezi, să calci în picioare pe oricine şi orice, ceea ce tatăl meu nu m-a învăţat. Şi cum nu ştiu cum să fac toate astea, probabil am să trăiesc tot ca pînă acum, căutîndu-mi bucuriile în cu totul alte locuri decît cele în care le caută toată lumea.

Lasă un răspuns

