Jurnalul unui naufragiat în România (XVI)

Nu ştiu alţii cum au crescut, dar la noi acasă rareori se întîmpla ca un moft de-al nostru să devină realitate. Nu pentru că erau ai mei zgîrciţi sau amărîţi, ci pur şi simplu pentru că am fost învăţaţi ca mofturile să ni le satisfacem singuri, nu să (le) cerşim de la alţii. Din povaţa asta eu am tras însă (şi) alte învăţăminte: să nu mă moftoresc uşor sau, în fine, să mă moftoresc cu măsură, înţelegînd prin aceasta să mă moftoresc doar cînd şi pentru ce trebuie. A fost o lecţie importantă şi, o recunosc, ei îi datorez multe din deciziile ori precauţiile luate atunci cînd a fost nevoie. Mă bucurau momentele mele de cumpătare şi aprecierile care le însoţeau, dar am ajuns în punctul în care să-mi fi dorit ca acestea să nu fi existat şi eu să fi fost, ca orice copil, un pofticios, în primul rînd, de viaţă.

Aş fi vrut să mă fi învăţat cineva, oricine, că există şi capricii necesare (cum ar fi să obţii permisul la 18 ani, deşi n-ai maşină şi nici vreo speranţă că vei avea vreodată) şi că n-ar fi trebuit să mă prindă 30 de ani ca să fac şi eu o amărîtă de şcoală de şoferi, hiperbolizînd experienţa asta a condusului, întru deliciul altora şi, uneori, suferinţa mea.

Da, am avut şi al doilea examen pentru permisul auto („oraşul”, zice-se) şi n-am picat, dacă asta vă interesa. Dar nici bucuros nu-s, chiar dacă am „udat” marea realizare, aşa că să nu aşteptaţi un text şugubăţ pe această temă, pentru că nu va exista. Doar ştiţi şi voi cum era cu jucăriile pe care vi le doreaţi cu ardoare în copilărie: tot mai frumoase păreau cele care rămîneau în vitrina magazinului.

Un gând despre „Jurnalul unui naufragiat în România (XVI)

  1. Cumpătarea este buna, dar cred că e sănătos să ne permitem și câte un moft, așa, din când în când, ca totul omul „pofticios”.
    Capriciul necesar-obținerea permisului la 18 ani- nu l-am avut nici atunci și nu-l am nici acum, deși mi-ar prinde bine. Cred că și eu hiperbolizez „încercările” care mă așteaptă acolo, destul încât să merg (încă ) cu încântătoarele noastre autobuze. 🙂

    Toate cele bune! 🙂

Lasă un răspuns

