Jurnalul unui naufragiat în România (XV)

Un elefant se legăna, cînd pe-o stradă, cînd pe alta…

Am ajuns din nou în stradă. Nu, nu m-a dat iubita afară din casă, dacă de asta v-aţi fi bucurat, ci am început orele de perfecţionare în vederea susţinerii probei practice din cadrul examenului auto pentru Categoria B. Aş fi vrut să spun că pînă aici toate bune şi frumoase, dar să ştiţi că nu e chiar aşa! Alt oraş, alt instructor, altă maşină, aceleaşi indicatoare – deşi parcă mai multe şi mai bine ascunse prin copaci şi tot felul de tufe care nici măcar rol estetic n-au – şi o ploaie de sensuri giratorii. Am constatat pe pielea mea (nu la propriu, sînt încă în viaţă, altfel n-aş fi tastat aici ca să aveţi voi ce citi şi de ce/ cine rîde!) că sînt mulţi imbecili cu permis care habar n-au să circule în astfel de intersecţii dirijate şi cine cui trebuie să acorde prioritate. Dar e week-end (soare afară nu e, însă de dragul înşiruirii putem să pretindem că e) şi zic să nu ne stricăm ziua cu poveşti despre astfel de nătărăi. Mai degrabă vă spun că azi am făcut un pic de slalom printre nişte baligi de elefant, proiectate cu atîta generozitate pe şoselele botoşănene cît să-ţi ajungă pentru o casă din chirpici sau – ca să nu exagerez, totuşi – măcar pentru vreo două odăi.

În fine, după slalom, urmează un semafor la care am verde. Surpriză însă, trebuie să opresc. Dinspre cei care aveau roşu se apropie o maşină a Poliţiei, urmată de doi elefanţi, responsabili cu materia primă de mai devreme. Şi, pentru prima dată, a trebuit să acord prioritate de elefant. Nu m-am supărat de-o asemenea excentricitate, mai ales că, de obicei, pe străzile de la noi,  se dă de cele mai multe ori prioritate de bou.

Lasă un răspuns

