Jurnalul unui naufragiat în România (XII)

Cred că, în ciuda faptului că sînt o fiinţă (cît de cît) solară, zilele astea am cam ajuns să prind aşa o pică pe Preamăritul Soare, că prea a exagerat cu razele astea ale lui atotpătrunzătoare… Nu de alta, dar dacă o ţine tot aşa, reuşeşte să-mi demonstreze că nici măcar o plantă nu pot creşte. De copii nici nu încape vorbă, iar cu animăluţele de casă m-am lămurit: nu-s de mine. Le pot culege de pe străzi, de prin ghene şi alte locuri deplorabile, dar mai mult de-o lună nu le pot găzdui, aşa că le plasez la ai mei care, la rîndul lor, trebuie şi ei să le plaseze în altă parte, că nici acasă la ei nu-i crescătorie… Mă tem ca nu cumva, din plasament în plasament, bietele fiinţe să ajungă fix acolo de unde au plecat…

Dar deviem de la subiect. După cum spuneam, căldurile astea îmi omoară plantele de pe pervaz. OK, ştiu sigur că unele au tendinţe sinucigaşe, dar pe alea le ţin sub observaţie, aşa că nu ele mă îngrijorează. Tocmai ce-am revenit de pe drumuri şi pe unele le-am găsit pleoştite. Parcă tînjeau. După lumină şi căldură sigur nu. După apă? Le udasem chiar acum două zile… În fine, le-am mai tras un duş rece, am pus cuburi de gheaţă pe pămîntul înfierbîntat. O fi bine, o fi rău, habar n-am. Le-am tratat exact aşa cum m-am tratat şi pe mine ieri, după o zi de umblătură – prin căldura asta greu suportabilă – care s-a lăsat cu o insolaţie în toată regula. Recunosc, eu mă „tratasem” înainte (şi) cu nişte bere, aşa că durerea de cap s-ar putea să fi fost dată şi de nefericita combinaţie dintre alcool şi căldură. Sau dintre căldură şi alcool. Important e că a trecut, ceea ce nu pot spune şi despre căldura de afară.

PS: La ce dracu’ ar fi nevoie ca fiecare să aibă un loc sub soare cînd zilele astea toată lumea umblă după umbră?

Lasă un răspuns

