Jurnalul unui naufragiat în România (IX)

Nu, n-am cîştigat nimic, dar aş vrea să încep prin a-i mulţumi vremii de căcat de afară pentru starea de rahat în care mă aflu. O consonanţă superbă, aş putea zice, şi nu e prima oară cînd o trăiesc. De fapt, aşa mi se întîmplă de fiecare dată: cînd e umezeală, mă simt de parcă mi-ar trece apă de ploaie prin vene în loc de sînge — sfîrşit, înfrigurat, lovit de-apoplexie; cînd e soare, îmi petrec zilele de la est la vest, făţarnic aproape, enervîndu-i pe unii, bucurîndu-i pe cei mai mulţi; cînd e zăpadă şi ger, ştiţi deja povestea

Ieri a fost şi o zi a paradoxurilor: mi-a mers bine la ora de şofat, ba chiar, dacă vă vine să credeţi, mă suspectez c-aş fi sau c-am fost, într-o viaţă anterioară, vitezoman (ori pur şi simplu it runs in the family), iar în Piaţa Unirii am întîlnit un om al străzii cu o sacoşă de la Kenvelo în mîini. Cred că aşa ar trebui să arate un om mulţumit: să-şi primească doza de paradoxuri zilnice care să-l scoată din monotonia asta agasantă numită eufemistic viaţă. De fapt, un fel de cîrnat îndesat cu aceeaşi materie, ceva mai condimentat pentru cei mai norocoşi dintre noi, şi care se termină exact atunci cînd se termină şi maţul. Halal!

Acum, că s-a încheiat de-a binelea şi Paştele şi că au dispărut de la televizor toţi experţii în mîncat, căcat, dar mai ales în mîncat de căcat, mă gîndesc ca week-end-ul ăsta să mă boieresc şi eu, cu friptură de miel şi vin roşu. Nu v-am zis că avem nevoie de paradoxuri ca să supravieţuim? Dacă nu daţi peste ele la colţ de stradă, nu-i nimic, creaţi-vi-le singuri!

Da, ştiam eu că am uitat ceva! Am uitat să-i mulţumesc lui Vlad de pe macara că, pentru cîteva ceasuri sau poate chiar o zi, a reuşit să mute atenţia presei dinspre ouăle roşii spre ouăle sale. Pentru o zi de Paşte, zic că e o adevărată performanţă. Bravo, Vlad, şi la cît mai multe paradoxuri!

Lasă un răspuns

