Jurnalul unui naufragiat în România (IV)

În loc de lămîia de începător, aş prefera un pomelo!

Aşa-mi trebuie dacă am zis să mă apuc de lucruri simple…. Ce putea fi mai simplu decît şofatul, cu atîtea mii şi mii de oameni care deţin un permis de conducere? Orice! Mi-ar trebui cîte un picior pentru fiecare pedală şi cîte o mînă pentru fiecare treaptă de viteză, numai că instructorul nu vrea să priceapă asta… El insistă că, pentru a schimba vitezele, e suficient şi-un deget. Totul e „să simţi maşina”, „să simţi motorul”, să simţi, să simţi şi iar să simţi. Nu e cazul meu şi vă mulţumesc de compliment. Şi cu toate astea, cine-a ajuns pînă-n Miroslava şi înapoi la sediul Şcolii, trecînd peste podul din Alexandru, unde un dobitoc insensibil a claxonat, stînd pe la semafoare, depăşind cu viteza de 30 km/h maşinile parcate cîş pe drum? Oui, moi! Da’ leoarcă! Şi, ca şi cum toată epuizarea mea fizică şi psihică nu părea convingătoare, mi s-a cerut şi-o parcare cu spatele, între două maşini (?!) You must be joking. Dar, nu, omul nu glumea. Aşa că ambreiaj, marşarier şi bagă-te, tată! Ceva poticneli, dar pînă la urmă am făcut-o şi pe asta.

După ziua de azi am constatat cum dezvolt simţuri noi, în timp ce de unele vechi, uşor-uşor, mă descotorosesc. Azi am fost mai sensibil ca ieri la gropile nenumărate din asfalt, pentru prima oară am apreciat sincer femeile din trafic, cărora li s-a făcut milă de mine cînd mi se oprea maşina – (evident) fix acolo unde n-ar fi trebuit –, tot pentru prima oară au început să mă deranjeze mai mult autoturismele parcate de-aiurea pe stradă decît cele parcate de-aiurea pe trotuar şi alte cîteva senzaţii stranii care încă îmi testează vechile obişnuinţe, mai-mai să le ia locul.

Dă, Doamne, ca pînă fi-vor încheiate şedinţele de condus să pot spune răspicat că prefer şofatul mersului la dentist. În vecii vecilor, amin!

3 gânduri despre „Jurnalul unui naufragiat în România (IV)

Lasă un răspuns

