Un deceniu de Jurnalism

Cei zece ani ciudaţi s-au dus, de-acum aştept minunea!

Mi-am dat seama că în octombrie 2011 a început cel de-al zecelea an din existenţa-mi pe care-l petrec în preajma Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării. Am fost: prima generaţie care a făcut modulul CuzaNet, prima generaţie care nu a mai dat examen de admitere şi prima care nu a mai susţinut un examen scris pentru finalizarea studiilor (examen de licenţă). Patru ani din cei zece au fost de o parte a catedrei, următorii şase de cealaltă parte. Suficient cît să-mi rămînă amintiri pentru fiecare an, amintiri care-ncep cam aşa:

 

1. Pe vremea mea, documentarea ştirilor se făcea pe teren şi nu pe Facebook;
2. Pe vremea mea, interviurile se făceau faţă în faţă, nu pe Messenger;
3. Pe vremea mea, declaraţiile se luau pe reportofon cu casetă şi nu pe reportofon digital;
4. Pe vremea mea, greşelile de gramatică erau o excepţie, nu o regulă;
5. Pe vremea mea, orele de practică (radio) se desfăşurau într-o încăpere din Fundaţie, cu tabla rezemată de perete;
6. Pe vremea mea, bursa de merit era de 1.500.000, adică 150 de lei;
7. Pe vremea mea, CuzaNet era un modul de practică de un semestru, dar trimiteam ştiri cît pentru două;
8. Pe vremea mea, cursurile se scriau de mînă şi nu ne erau furnizate în formate electronice (cu foarte mici excepţii);
9. Pe vremea mea, nici nu se cumpărau, nici nu se vindeau teme, proiecte de final de semestru ori licenţe;
10. Pe vremea mea, Jurnalismul se studia în patru ani, deşi umbla o vorbă cum că, în România, pentru a face meseria asta, n-ai avea nevoie de niciunul. Dar cum facultatea ne învăţa pe-atunci că bunul jurnalist nu-şi pleacă urechea la zvonuri, fireşte, am rămas. Cică cei care s-au lăsat şi s-au apucat de altceva au ajuns departe, dar şi informaţia asta o ştiu tot din auzite.

10 gânduri despre „Un deceniu de Jurnalism

  1. Pe vremea mea, nimic din ceea ce aş fi făcut nu era îndejuns de bine, fiindcă cineva mă învăţa că se poate şi mai bine. Şi era aşa stresant, motivant şi incontestabil, încît mi se pare că a trecut de-atunci o veşnicie. Fiindcă nimic din ceea ce credeam eu a fi studenţia nu regăsesc în reprezentările celor de-acum.

    1. Dincolo de toate şi uşor desprins de subiectul propriu-zis, cred că trebuie ca noi singuri să ne tragem de mînecă şi să ne impunem că se poate şi mai bine. Dacă noi nu credem asta, la ce bun să ne-o mai zică alţii? Şi cred că acel cineva îţi spunea că se poate şi mai bine tocmai pentru că ştia sau credea că şi tu ştiai sau credeai că se putea şi mai bine. S-a înţeles ceva? 🙂

      1. S-a înţeles, nu-i bai. Însă eu băteam înspre altceva: cîţi elevi sau studenţi mai sînt dispuşi să înţeleagă că atunci cînd nu-i bine sau cînd se poate mai bine trebuie să-şi încordeze resorturile fiinţei ca să se perfecţioneze? Şi să se bucure de şansa de-a avea în preajmă pe cineva dispus să-i sprijine în efortul lor, chiar şi cu biciul? Şi să le fie teamă să nu dezamăgească.

  2. A fost frumos pe vremea noastra 🙂 am citit postul tau si m-a cuprins fara sa vreau nostalgia.
    Am ajuns si noi la acea dulce nostalgie care incepe cu „Pe vremea mea”…
    Sa nu uiti ca pe vremea noastra se imparteau covrigii sau pachetul de acasa, si nu meniurile McD…; pe vremea noastra mergeam la cinema Victoria sau Republica si congelam; pe vremea noastra „practica” era sfinta; pe vremea noastra (cel putin la inceputuri) telefonul mobil era aproape o raritate; pe vremea noastra stiam sa pastram bucuriile si tristetile in noi, nu le dadeam automat share pe wall…
    Si cite si mai cite faceam pe vremea noastra!

  3. Atat de frumos era pe vremea noastra! Trebuie sa facem ceva, neaparat, ca „vremea lor” sa pastreze un strop din farmecul de atunci! Cand ma uit la „azi”, mi-e teama de „maine”. De lumea copilului meu… Of, off…
    Sa inchei, totusi, intr-o nota mai optimista: La multi ani! 🙂

Lasă un răspuns

