Noi doar protestăm româneşte, nu şi vorbim româneşte!

Limba noastră-i o corvoadă

În acest context fremătător — al manifestaţiilor de stradă care au cuprins, oieşte, întreaga Românie — circulă diverse mesaje care invită la proteste. Un astfel de mesaj am primit azi dimineaţă pe telefonul mobil (de două ori chiar) şi-l voi reda în continuare:

„Daca esti roman si vrei sa pui umarul la salvarea natiuni de hoarda tatara PD, numit si PDB (Partidul Dijma Biruri), vin-o la primarie la h19 sa stirpim plaga portocalie, participa la schimbarea inevitabila. Da mai departe sms-ul si alaturate”

Înainte să-mi reproşaţi că ţara arde (respectiv nişte huligani n-au prea înţeles ce e ăla protest şi s-au apucat de vandalizat prin oraşe) şi baba se piaptănă (respectiv mie îmi arde de limba română cînd adevăratul patriot iese în stradă), cîteva observaţii, fără să-mi propun să tai din elanul celor care consideră oportune (şi necesare) mişcările de protest de zilele acestea:

♦Nu sînt roman, ci român;
♦Pentru că nu pot pune umărul la salvarea naţiunii (cu doi de „i”), pun umărul la salvarea limbii române;
♦Şi ce treabă ar avea romanii cu tătarii, anyway?
♦O întrebare: de ce doar „vin-o” şi nu şi „particip-a”?
♦Altă întrebare: păi dacă schimbarea e inevitabilă, eu la ce să mai vin?

Şi, pe final, ca să vă conving de bunele-mi intenţii, lansez şi eu un mesaj: române, alătură-te! Iar celui care a formulat mesajul iniţial: nota patru, stai jos! Că bine le mai zicea Mateevici: „Limba noastră-i o comoară, în adîncuri înfundată”… Eu zic să ne apucăm de săpat.

2 gânduri despre „Noi doar protestăm româneşte, nu şi vorbim româneşte!

Lasă un răspuns

