TOP 10: Cele mai de succes interjecţii din industria muzicală (5-2)

Artistul care-a rostit onomatopeea, onomatopeea care-a făcut refrenul, refrenul care-a făcut piesa… Gimme 5 continuă!

Locul 5. Black Eyed Peas – Boom Boom Pow. Recunosc, iniţial plasasem piesa pe locul al IV-lea, dar m-am răzgîndit în ultimul moment, raportîndu-mă la succesul melodiei nu atît pe Youtube (momentan puţin peste 115 milioane de vizualizări) sau ca număr al certificatelor de calitate primite (adică 20 de discuri de platină şi patru discuri de aur în diverse ţări), ci şi în funcţie de numărul ţărilor în care piesa a ajuns în fruntea clasamentelor muzicale principale/oficiale (şase la număr). Mai reţineţi că, de la lansare încoace, Boom Boom Pow s-a vîndut în peste 6 milioane de copii în Statele Unite şi a ocupat locul 7 în topul Billboard cu cele mai bune piese din deceniul precedent (2000-2010).

 

Locul 4. O Zone – Dragostea din tei. Rocada cu locul 5 s-a produs pentru că vorbim de industrii muzicale diferite, cea americană şi cea românească, şi de impactul piesei celor trei basarabeni la nivel internaţional. Asta înseamnă: locul 1 în 12 ţări, un disc de diamant, cinci discuri de platină, trei discuri de aur. De multe ori, titlul piesei a fost considerată exclamaţia „Ma Ya Hee” şi nu „Dragostea din tei”. De asemenea, o altă variantă de titlu e „Numa Numa”. În Eurochart Hot 100 a stat pe locul 1 timp de 12 săptămîni, iar în Franţa vreme de 15 săptămîni. Din păcate, în Billboard Hot 100 a ajuns pe locul 1 doar un sample al melodiei, preluat de TI şi Rihanna pentru piesa Live Your Life. Şi, aşa cum se întîmplă adesea cu trupele cu succese răsunătoare, acestea se despart, membrii încercîndu-şi forţele pe cont propriu. Dan Bălan, aşa e?

 

Locul 3. Eiffel 65 – Blue (Da Ba Dee, Da Ba Daa). Piesa asta a pătruns în cam toate topurile posibile şi imposibile, inclusiv în Top 20 al celor mai enervante piese ale tuturor timpurilor (locul 14), realizat de revista Rolling Stone şi în Top 100 al celor mai proaste piese evăr (locul 41) realizat de AOL Radio. Proastă sau nu, a fost „Number One” în peste 16 ţări şi a primit un disc de diamant, 10 discuri de platină şi 8 discuri de aur. Fiind lansată acum 12 ani, cînd Youtube nici măcar nu exista, pe această platformă are doar 22,5 milioane de vizualizări. În schimb, piesa de pe locul 2 s-a născut în plină dominaţie Youtube, strîngînd sute de milioane de views.

 

Locul 2. Lady Gaga – Bad Romance (Rah-rah-ah-ah-ah! / Mum-mum-mum-mum-mah! / rah rah-oo-la-la).  Da, după cum cred că aţi bănuit, ea e! Lady Gaga şi al său „Rah-rah-ah-ah-ah! / Mum-mum-mum-mum-mah! / rah rah-oo-la-la”! Say what??? Complexe rînduri, ce să mai! Trecînd mai departe, piesa asta a avut unul din cele mai apreciate videoclipuri, pe Youtube înregistrînd cîteva SUTE DE MILIOANE de vizualizări, adică peste 435 de milioane. Evident, lista recordurilor nu se opreşte aici. Bad Romance i-a adus solistei un premiu Grammy pentru cea mai bună interpretare feminină, a vîndut aproape 10 milioane de copii în întreaga lume, a fost locul 1 în 17 ţări, dar a ratat locul 1 în Billboard Hot 100, adică fix la ea acasă, în SUA.  Printre certificatele primite (în funcţie de vînzări şi difuzări), menţionăm un disc de multi-platină, 24 de discuri de platină şi 5 discuri de aur. Impresionaţi? Păstraţi-vă pentru locul 1 al clasamentului, care are un disc de diamant, 10 discuri de platină mai mult decît Bad Romance şi un refren onomatopeic ceva mai complicat…

 

PS: Locul 1…. mîine! Aveţi vreo bănuială?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s