TOP 10: Cele mai de succes interjecţii din industria muzicală (13-11)

Artistul care-a rostit onomatopeea, onomatopeea care-a făcut refrenul, refrenul care-a făcut piesa…

De mult îmi tot amîn un nou top în rubrica Gimme 5, lăsată de izbelişte fix după ce-am lansat-o pe blog. Încurajat şi inspirat de colega meritorie de blogosferă care ne propune un top 25 al melodiile care au marcat muzica pop românească (inspirată şi ea de Apropo TV), vă propun, la rîndu-mi, un clasament, tot muzical: al melodiilor consacrate (mai mult sau mai puţin) de către elementele onomatopeice şi interjecţionale din refrenele pe care le conţin. Adică acele cîntece ale căror refrene ne sînt foarte cunoscute tocmai pentru că evită, cu ostentaţie, cuvîntul încărcat de semnificaţie, preferînd să-şi ademenească audienţa cu nişte „la la la”-uri, „bla bla bla”-uri, „oh oh oh”-uri, „ay ay ay”-uri şi, după cum veţi vedea, alte interjecţii extrem de originale, ba chiar complexe.

Pentru că e vacanţă şi pentru că am mai mult timp de scris pe blog, topul va conţine 10 (zece) melodii în loc de cinci şi, ca în orice top care se respectă, voi începe cu cele trei piese care n-au mai avut loc pe listă.

13. Ke$ha – Blah Blah Blah. Una dintre piesele care au ratat top 10 e cea a artistei postmoderne Ke$ha, preferata flocăitelor de club şi a tinerelor aspirante la eructaţii şi vome multiple după consumul excesiv de bere fără alcool. Piesa lansată în 2010 poate vă e absolut necunoscută, dar succesul de care s-a bucurat ar trebui să vă pună pe gînduri: „Blah Blah Blah” a pătruns în Top 10 atît în Europa, America (SUA, Canada) cît şi în Asia ori Australia, primind discul de platină în ţări precum Australia, Canada, Statele Unite.

Pe Youtube are peste 25 de milioane de vizualizări, iar single-ul a vîndut doar în SUA peste două milioane de exemplare.

 

12. Vengaboys – Boom Boom Boom Boom. S-a lansat cu 11 ani înainte de Blah Blah Blah, dar asta nu e decît o dovadă în plus că în timp ce versurile pieselor s-au simplificat, uzul interjecţiei s-a complicat niţel. Revenind la Boom Boom Boom Boom, melodia ar fi despre o partidă de sex visată, dar nu există încă nici o informaţie certă cu privire la interjecţie şi ce vrea ea să sugereze: o bătaie în uşă sau, pur şi simplu, o explozie de bucurie ori de altă natură?

Piesa n-a avut acelaşi succes ca precedenta, dar de dragul generaţiilor apuse, merită un loc mai sus. În plus, pe Youtube are peste 17 milioane de vizualizări, deci recuperează.

 

11. Passion Fruit – The Rigga Ding Dong Song. Piesa acestui grup multietnic (trei gagici din Olanda, Germania şi respectiv Spania) n-o puteţi şti decît dacă acum vreo 10-11 ani vă uitaţi la VIVA, televiziune muzicală din Germania. În fine, succesul piesei a luat sfîrşit la fel de brusc ca viaţa a două dintre cîntăreţele din grup, care au murit într-un accident aviatic în 2001. Şi, ca să fiu sadic, se pare că pe vremea aia Dumnezeu încă avea ureche muzicală.

 

PS: De mîine intrăm în pîine. Pînă atunci, ghiciţi ce piesă românească a ajuns în finală! 🙂

Anunțuri

4 gânduri despre „TOP 10: Cele mai de succes interjecţii din industria muzicală (13-11)

  1. Îmi iei pâinea de la gură, dar eu sunt fată bună și sar cu o propunere, asta până nu pui la punct top-ul și apuci să te mai răzgândești. Seamănă cu locul 11.

    Variantele mele de răspuns pt piesa românească din finală ar fi O-zone – Dragostea din Tei sau Hrușca – Leru-i Ler. Am ghicit ???

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s