Pe scurt, eşecul (I)

Teama de eşec apare atunci cînd constatăm că realizările noastre nu ne (mai) folosesc la nimic.



13 gânduri despre „Pe scurt, eşecul (I)

  1. Eu una am ajuns sa prefer surpriza, hazardul si neasteptatul, chiar cu riscul de a fi superficiala. Asta ma face sa simt ca imi traiesc viata si destinul, si nu suma unor ambitii sociale. Doar asa am reusit sa ma carabanesc din Bucuresti 🙂

    P.S. Realizarile folosesc orgoliului si fara el stiu ca m-as usca. Hai sa fim, totusi, sinceri.

  2. Cred ca daca am ajuns la concluzia ca realizarile nu ne mai folosesc la nimic, ceea ce este foarte grav ( din punctul meu de vedere), traim , deja un esec.
    Orice realizare proprie este un castig al luptei sinelui cu sine.

    1. N-aş fi tocmai de acord cu ultima propoziţie din observaţiile dvs. Să luăm, de exemplu, cazul ipotetic în care aţi fi singură pe lume sau, mai generos, v-aţi afla într-o altă ţară unde începeţi absolut totul de la zero. Ar mai fi realizările, de orice natură ar fi ele, doar o luptă a sinelui cu sine?

      1. Dincolo de faptul că un succes este o raportare la ceilalţi, presupune o depăşire a propriilor limite, o transcedere a propriilor neputinţe. Astfel, orice luptă pentru succes, oricît de exterioră, se dă, practic, în interior.

        1. De ce un succes și nu o valoare?
          Prin statut, oricine poate deveni un succes, chiar și la stadiul aparenței și exemplele curg cu nemiluita prin televiziune. În schimb, câți/câte dintre aceștia/acestea reprezintă o valoare?

  3. teama de esec apare atunci cand nu crezi indeajuns in telurile care cu adevarat merita si pentru care merita sa iti dai viata, cand crezi nenuneste in ceva esecul nu cunoaste victorie, restul sunt dorinte ce ne-am dori sa le facem, trecatoare, aici apare teama de esec

  4. Daca ma aflu acolo, mi-am asumat niste riscuri. Sinele a invins sinea, nu?

    Tocmai am citit undeva despre cat de importante pot fi informatiile, de toate felurile , in anumite imprejurari.
    De la o , oricum nu incepi..ai o experienta.
    Poate gresesc..

  5. Teama de esec apare si pe parcurs, cu mult inainte de realizare. Esecul se arata in discrepanta intre ce ai realizat, ce ai fi vrut sa realizezi si ce asteptau ceilalti sa fi realizat. Este mult mai probabil sa simti esecul atunci cand iti masori realizarile in functie de barometrul celorlalti si nu al tau.

Lasă un răspuns

