Şapte păcate

De mîine…

Ultima zi cînd ai prestat servicii în folosul altora?
Ultima zi cînd ţi-ai amînat proiectele personale pentru a-i servi pe alţii?
Ultima zi cînd ai uitat să mănînci pentru că aveai atîtea şi-atîtea pe cap?
Ultima zi cînd ţi-ai promis că „de mîine” îţi vezi numai şi numai de propriile „things to do”?
Ultima zi cînd ţi-ai făcut griji în locul altora?
Ultima zi cînd cineva te-a rugat ceva?
Ultima zi cînd te-ai odihnit?

A mai trecut o săptămînă.

8 gânduri despre „Şapte păcate

  1. In primul rand, ceea ce prestam in folosul societatii care cam uita sa-si achite obligatiile, platindu-ne cu un salariu de mizerie…daca sunt foarte dura cu mine, observ ca nu prea fac servicii in locul altora decat sa pun catalogul de pa masa in dulap, in locul altui coleg sau sa raspund la telefon si sa chem pe colegul sunat…Asta insea,na ca sunt egoista rau?Am tradus niste articole pe un site ecomagazin fara sa fiu platita, din franceza….si scriu articole pe blog, postez comentarii, din pura placere estetica.Habar nu am daca sunt sau nu in folosul cuiva sau in al meu.Tu ce crezi?

  2. @Maria: de la uz la abuz se poate trece aproape insesizabil. Omul care se dovedeşte capabil devine calul de bătaie pentru orice: să facă X, Y, Z lucruri pentru că a dovedit că e competent. Şi cum la locul de muncă se (mai) prestează fără bani, rămîi cu cel mult cîteva mulţumiri aruncate în grabă. Revoltele îţi sînt înabuşite brusc: prea tînăr ca să comentezi, prea naiv ca să te împotriveşti, prea singur ca să poţi schimba ceva. Ca să vă răspund întrebării: în momentul în care folosul meu coincide cu al altora, consider că şi munca trebuie împărţită între toţi beneficiarii. Cînd nu se întîmplă aşa, folosul meu contează mai puţin decît abuzul lor.

  3. „Ultima zi cînd ţi-ai amînat proiectele personale pentru a-i servi pe alţii?’
    Permanent vor exista in jurul meu oameni pentru care sa-mi aman proiectele, oameni care sunt pentru mine foarte importanti, si atunci, ca sa nu pierd mereu, ii plasez si pe ei in proiectul meu sau pe mine in proiectul lor.De fapt, se spune ca lumea e proiectul unui arhitect maret care, se mai zvoneste pe la colturile galaxiei, ca ar avea niste proiecte marete pentru noi.Oare nu cumva ne confunda cu alta planeta?

  4. „Ultima zi cînd te-ai odihnit?”
    De fapt au fost mai multe – o luna de zile aproape, inainte de a naste. De atata odihna nu cred ca voi mai avea parte curand. Pentru ca imediat dupa aceea a urmat „Ultima zi cînd ai uitat să mănînci pentru că aveai atîtea şi-atîtea pe cap?”…

  5. Nu exista o astfel de zi . Vin cu o completare pentru a-mi fi inteles tonul categoric!
    Un ins dintr-un satuc indepartat de munte este dus pentru prima oara la gradina zoologica si-i este aratata o girafa, la care insul in cauza comenteaza „eu nu am auzit de asa ceva pana acum, deci NU EXISTA! Trebuie sa fie o magie la mijloc”
    … Sint in aceiasi situatie cu insul de mai sus: n-am vazut = nu exista! Crede-ma, nu pot numi o ultima zi in care sa nu exist pentru ceilalti si nu care cumva sa-ti imaginezi ca ma mandresc cu asa ceva. Cineva mi-a spus odata ca in acest sens ca ar trebui sa mi se inmaneze o diploma de fraier !
    Ce sa fac? Mi-a „scapat”! Ma mai primesti pe blog avand nominalizare pentru astfel de diploma?

    1. Nu e diplomă de fraier, din ce mi-am dat eu seama, e vorba mai degrabă de o dependenţă (măgulitoare) a celorlalţi de dvs. Într-o analiză obiectivă, rezultatul ar fi acela al „exploatării”, dar aş adăuga că mi se pare că e una mai simpatică…

Lasă un răspuns

